otippat och Liseberg

Idag blev det bad vid hasselösund, fika på smögen och krabbfiske vid "vår" strand. Tre krabbor lyckades jag och lillebror få upp, ganska många med tanke på att det blåste så att man knappt såg någonting. På smögen lyckades vi också träffa på några som vi bodde på samma hotell som i österrike. Hur stor chans är det liksom?!
godis och os gör den här kvällen. Imorn blir det Liseberg

it's always a good time

två bilder från ett besök i lindvallens fäbod.
Nu är vi framme i stugan på västkusten. Hann träffa kusiner igår innan de skulle åka tillbaka till stockholm.
Första dagen här hoppade vi runt på klippor, åt glass, vissa tränade (jag) och tittade handboll. Ikväll blir det antagligen chips framför tvn som visar OS.

kort och gott

En åtta kilometers promenad, lunch på restaurang och ostkaka till middag. Det var min dag

en ganska så hemsk bild och morden i midsomer

I väntan på morden i midsomer visar tvn Sverige-Sydafrika.

25072012

Grillkväll och Morden i Midsomer. Kan det bli mycket bättre?

hej jag kommer inte på någon bra rubrik hejdå

Efter en tur upp och ner för fjället har vi nu ätit lunch och ska snart iväg ner till byn för att inhandla viktiga varor (avokado till guacamole) och därefter ska vi till en utomhuspool. cya

Äntligen framme i stugan efter en resa på 10 timmar. Bilden tog jag på ett ställe där vi fikade, ett av våra många stopp. mat och sömn är vad jag behöver nu.

tidsinställt

jag kommer sakna dig, tiger

om allting fungerar som det ska så sitter jag i bilen på väg till sälen just nu. Kommer kunna blogga i två veckor men den tredje åker pappa hem med datorn. Det är himla jobbigt att vara borta från Alfons a.k.a. bebis i tre veckor men får klappa på någon annan under tiden ;)

birds, a flower and water

hello my friend

älskade autofokus
fick besök av en grävling precis innan vi åkte, synd att det bara var jag som såg den men jag hade i alla fall bildbevis. Fick panik först för jag hade hört att om en grävling och en björn träffades så var det björnen som blev rädd och inte grävlingen. Så där stod jag och darrade medan jag försökte ta någorlunda skarpa bilder. Sen kom jag på att det var järven och inte grävlingen som var farlig så då blev jag lugn..
Mer än 500 bilder blev det under båtturen. Blir kul att rensa sedan...
Min värld gungar. hejdå

bumblebees

Ut med båten idag. Nya objektivet följer självklart med!

livet är för kort för att kasta bort

dags att grilla

välkommen hem

Canon EOS 1000D + Canon EF-S f/4-5.6 IS II + Canon UV-filter
mihihihihi

Tre flugor i en smäll

Har fått höra hur bra det är att ha ett teleobjektiv från Sara sedan hon fått sitt. Jag har funderat lite på det men hade ingen aning om vad man skulle ha för något objektiv då så släppte det rätt fort.

När vi sedan var på skansen för några dagar sedan fick jag höra igen hur bra det var att ha ett teleobjektiv och jag kände också att mitt inte räckte till. Man såg knappt djuren på bilden eftersom att zoomen var så begränsad.

Började kolla på olika teleobjektiv på nätet och hittade ett från canon som jag tyckte verkade bra och var billigt. Kollade runt lite på recensioner och bilder. Jag hittade också en annons på blocket där en person sålde sitt canon-objektiv. Jag åkte och hämtade det idag och nu sitter jag här med det och är lycklig.
Allting kostade tillsammans 1600 .- , vilket var ungefär 700 .- mindre än om jag hade köpt det i affär.
För 1600 kronor fick jag: Canon EF-S 55-250 mm f/4-5.6 IS II, ett Canon motljusskydd från och ett Hoya UV-filter. Älsklingar
Bilder som tagits idag med objektivet kommer snart

20-07-2012

Idag är det en bra dag

secrets

Alltid lika roligt att träffa farmor. Vi åt god mat, spelade kort, åt jordgubbar och hade det mysigt. Resten av familjen är på middag så har hela huset för mig själv. Första gången på ett bra tag, men de kommer väl hem när som helst så får njuta de sista minuterna.
ska pallra mig ned till soffan där jag ska invänta morden i midsomer. so long

18072012

till lidingö för att hälsa på farmor.

precis som det ska vara

JAG ÄR TILLBAKA! Jubel? Nähä okej. Jag ska i alla fall försöka blogga myycket oftare. Under tiden jag har varit "borta" så har jag varit i kungshamn i fem awesoma dagar och i Partille sex roliga dagar. Kommer inte berätta mer men det har varit så sjukt kul! Förra veckan var jag hemma och badade och solade till torsdagen då vi åkte till landet. Sedan jag kom hem (i söndags) har jag varit med kompisar. Vi har käkat middag, tagit kvällsdop, kollat bio, bakat kanel/vanilj/florsockerbullar eller vad det nu blev, sovit tillsammans och varit ute och joggat.
hare gött för det har jag